Odpicuj swoje copy z AI: Jak ulepszyć copywriting z pomocą ChatGPT​

Odpicuj swoje copy z AI: Jak ulepszyć copywriting z pomocą ChatGPT

Teksty nie piszą się same

Muszę napisać kolejne copy reklamowe, ale niestety nie mam weny.

Nie powiedział żaden copywriter nigdy. A jeśli powiedział/a to niepotrzebnie, bo wena nie jest potrzebna do pisania tekstów sprzedażowych.

Copywriting to projektowanie tekstów, a z pomocą ChatGPT, Claude lub innego narzędzia AI zrobisz to bardzo szybko.

Czy bardzo dobrze? To zupełnie inna kwestia. Jak mieć ciastko i zjeść ciastko jednocześnie przeczytasz poniżej.

Oto sprawdzony sposób, jak korzystać z ChatGPT, by tworzyć lepsze teksty reklamowe.

AI to tylko narzędzie. Jeśli używasz go po macoszemu, efekty będą średnie i generyczne.

To od ciebie zależy jak wykorzystasz jego potencjał, bo AI sama nie stworzy strategii, nie zbuduje marki, nie zrozumie potrzeb Twoich klientów.

W tym artykule dowiesz się, jak krok po kroku nauczyć model językowy AI ulepszyć swoje copy za pomocą m.in.: frameworków copywriterskich.

Krok 1: Przygotuj fundamenty

Pamiętaj, że AI nie potrafi czytać w myślach – wyniki są tym lepsze, im dokładniejsze dane dostarczysz.

Dlatego „nakarm” ChatGPT szczegółowymi informacjami o swojej grupie docelowej. Sprecyzuj buyer persony: kim są, z jakimi wyzwaniami się mierzą i czego oczekują od Twojego produktu bądź usługi.

Podziel się z AI przykładami własnych treści. Opisz, jak brzmi Twoja marka: czy wolisz styl formalny czy raczej swobodny? Stawiasz na humor czy raczej powagę?

Zastanów się też nad archetypem marki. Jesteś Opiekunem, Błaznem czy może Bohaterem? Te wskazówki pomogą AI idealnie dopasować styl komunikacji.

Pamiętaj, że im więcej szczegółowych materiałów (takich jak artykuły, posty czy opisy produktów) udostępnisz, tym bardziej precyzyjne i spersonalizowane treści otrzymasz.

Krok 2: Wykprzystaj formuły kcopywriterskie

Traktuj ChatGPT jak świetnego copywritera z chwilową amnezją.

Jeśli dobrze go pokierujesz, przypomni sobie, jak tworzyć skuteczne teksty. Wystarczą klarowne instrukcje.

Używaj znanych formuł copywriterskich jak:

  • PAS (Problem, Agitation, Solution)

  • QUEST (Qualify, Understand, Educate, Stimulate, Transition)

  • FAB (Features, Advantages, Benefits)

Przykład promptu

„Write a Facebook ad using PAS framework for [Product], highlighting [problem] and showing [solution].”

BTW. pisząc prompty w języku polskim ChatGPT zużywa więcej tokenów (sekwencji liter lub znaków) niż po angielsku. Jeden wyraz może zająć 2, 3, a nawet więcej tokenów, w zależności od języka.

Pisanie promptów po angielsku zwiększy precyzję i jakość odpowiedzi, ponieważ modele GPT były szkolone na anglojęzycznych danych, dzięki czemu lepiej wychwytują niuanse i kontekst tego języka.

W tym artykule dowiesz się, jak krok po kroku nauczyć model językowy AI tworzyć treści odzwierciedlające twój styl i intencje. 

Krok 3: Użyj psychologii behawioralnej

Projektowanie skutecznych promptów

Wykorzystaj wiedzę o tym, dlaczego ludzie kupują, czyli jakie impulsy (triggery) prowadzą ich do decyzji zakupowych:

  • FOMO (Fear of Missing Out)

  • Scarcity Effect (Reguła niedostępności)

  • Curiosity Gap (Luka informacyjna)

  • Framing effect (efekt ramowania)

 

Przykład promptu

„Write a promotional email using the Scarcity Effect to emphasize limited availability of [Product or Service] and encourage immediate action.”

Krok 4: Edytuj i Eksperymentuj

Przejrzyj i popraw wygenerowany tekst

Stwórz kilka wariantów tekstów:

  • Samodzielnie napisany,

  • Ulepszony z pomocą ChatGPT,

  • Alternatywne propozycje do testów A/B.

Zawsze testuj, nawet gdy uważasz, że Twój tekst jest idealny. Białkowy czynnik (czyli Twój zdrowy rozsądek i intuicja) jest niezastąpiony, ale wsparcie AI pomoże Ci lepiej trafiać w potrzeby klientów.

94ksjp

Słowo na koniec

 ChatGPT nie zastąpi copywritera z krwi i kości.

Żeby dobrze wykorzystać AI, musisz mieć sprecyzowaną wiedzę o odbiorcach, marce i produktach. Korzystaj z formuł copywriterskich, psychologii sprzedaży, edytuj, testuj i eksperymentuj.

Pamiętaj, że to Ty decydujesz o ostatecznym charakterze tekstu. AI jest wsparciem, nie autorem.

9688w7-2

Zapisz się na warsztaty i bądź o krok przed innymi

Czego dowiesz się z warsztatów:

  • Od fundamentów po praktykę: Poznasz podstawy generatywnej AI, nauczysz się, jak działa ChatGPT i inne narzędzia (Notebook LLM, FirefliesAI, Runway), oraz jak formułować skuteczne prompty, by AI tworzyła treści zgodne z Twoimi założeniami.

  • Integracja z marką: Dowiesz się, jak wykorzystać archetypy, głos i osobowość Twojej marki do „nauczenia” AI tworzenia spójnych, autentycznych komunikatów marketingowych.

  • Lepsze zrozumienie odbiorców: Poznasz metody wykorzystywania AI do researchu, tworzenia buyer person i analizy konkurencji, by lepiej dopasować treści do potrzeb i oczekiwań Twoich klientów.

  • Tworzenie angażujących treści: Nauczysz się budować skuteczne struktury blogów, opisów produktów, postów w social media i mailingów, a także generować warianty nagłówków i reklam, dostosowane do różnych kanałów komunikacyjnych.

  • Optymalizacja i dobre praktyki: Zrozumiesz, jak unikać „halucynacji” AI, poznasz najnowsze trendy i zastosowania, oraz sprawdzone metody pracy, które pozwolą Ci od razu wdrożyć zdobytą wiedzę w realne działania marketingowe.

390 PLN NETTO (+23% VAT)

21.03.2025 | 25.04.2025

Może cię zainteresować:

Nazywam się Paweł Białas, zajmuje się marketingiem od niemal dekady. doświadczenia, obecnie odpowiadam za marketing w Texet Poland oraz prowadzę kurs Online Marketing w Centrum Nauki Żak. Po godzinach pracy dzielę się wiedzą m.in.: na portalu LinkedIn. 

Zapisz się do newslettera

.
Close